Talentencommissie

Om talent in de regio Zuid-Holland te ondersteunen faciliteert het regiobestuur in een Regionale Talentencommissie. Rob Schouten, Helga Bijker, Maurice van Dijk, Sabine Verschoor en Erik Juliaan van der Gaag (als coördinator) vormen deze commissie.

De Talentencommissie Zuid-Holland (TC-ZH) identificeert potentiële talenten binnen D66 Zuid-Holland voor kaderontwikkeling en mogelijke toekomstige politieke en/of bestuurlijke functies. Wij informeren belanghebbenden in D66 over hun kwaliteiten en geschiktheid in relatie tot de hiervoor landelijk vastgestelde profielen. We verbinden afdelingen met elkaar om het organiseren van masterclasses mogelijk te maken aan de hand van een ‘franchise’-concept; een vast format dat lokaal te bemensen is. De commissie werkt intensief samen met de Talentencommissies uit Den Haag, Rotterdam en Leiden, met andere regionale talentencommissies en de landelijke talentencommissie.

Wat doen wij?
Wat doet de talentencommissie en wat kan de commissie voor jou betekenen:

• Inventariseren van beschikbare talenten en gegadigden ten behoeve van kaderontwikkeling en mogelijke toekomstige politieke en/of bestuurlijke functies.
  • Beoordelen en doorgeleiden van voordrachten uit afdelingen en van andere gegadigden naar programma’s voor talentontwikkeling.
  • Voor het Driebergenprogramma voert de Talentencommissie de voorselectie voor het regiobestuur uit. Kandidaten worden daarvoor door hun eigen afdeling voorgedragen.
  • Adviseren van leden die zich binnen de partij verder willen ontwikkelen en daartoe een talentgesprek hebben aangevraagd.
  • Wij zoeken naar een goede balans tussen in beeld zijn en blijven. Het gaat om het vinden van het talent en het behoud ervan, zonder de eigen verantwoordelijkheid van een kandidaat over te nemen.

Masterclasses en leergang
De TC-ZH organiseert onder andere de Masterclass Gemeenteraadspolitiek, de Leergang Zuid-Holland en de Masterclasses Provinciale Politiek, geïnspireerd op de programma’s van Den Haag, Rotterdam en Leiden. Zo versterken we de verdere professionalisering van de partij.

Talentenspreekuur
We organiseren altijd een Talentenspreekuur voorafgaand aan de Regiovergadering.  Maar niet alleen dan; bij voldoende belangstelling ook op een aparte avond. Kijk in onze agenda voor actuele data van het Talentenspreekuur.

Interesse: meld je aan via talent@d66zuidholland.nl.

Laatst gewijzigd op 19 juni 2018