woensdag 1 juli 2020
Groeten uit de Ridderzaal

De vergadering van Provinciale Staten op 1 juli vond plaats op een bijzondere locatie, namelijk de Ridderzaal. Keurig aan aparte tafeltjes met voldoende corono-afstand. Vergaderen in zo’n historisch onderkomen geeft toch echt wel een speciaal gevoel. Het is in elk geval iets heel anders dan vergaderen in het Provinciehuis.

Meten is weten

Het steunpakket dat de Rijksoverheid heeft samengesteld voor KLM bevat voorwaarden. Een van de voorwaarden is het terugbrengen van het aantal nachtvluchten op Schiphol van 32.000 naar 25.000. In de omgeving van Rotterdam The Haque Airport hebben de omwonenden gemerkt wat het effect is van minder (nacht)vluchten.

Follow the money

Binnen de politiek zijn mensen met een financiële achtergrond schaars, terwijl belangrijke onderwerpen vaak wel worden teruggebracht naar een discussie over geld of in ieder geval de schaarste ervan. In het Engels zijn er niet zomaar verschillende geld gerelateerde uitdrukkingen, zoals ‘it’s all about the money’ en ‘put your money, where your mouth is’.

Op de woelige baren

Traditiegetrouw zit bestuurslid Bastiaan Winkel tussen Kerst en nieuwjaar met zijn laptop op schoot om de vakanties voor het komende jaar in te plannen. “Onze vaste adresjes, zoals de agroturismo van vrienden van ons in het Zuid-Italiaanse Puglia, wisselen we graag af met nieuwe ontdekkingen.”

Zuid-Holland vakantieland

In deze bijzondere coronatijden lijkt Nederland weer te worden herondekt als een prachtig land, waar je uitstekend kunt recreëren. Of het nu gaat om een dagje naar het strand, naar het bos of het binnenwater op, of om een wat langere vakantie, het kan allemaal heel goed. En ook in de provincie Zuid-Holland!

woensdag 3 juni 2020