woensdag 15 november 2017 donderdag 9 november 2017 woensdag 8 november 2017 dinsdag 7 november 2017 woensdag 1 november 2017
Op weg naar verduurzaming intensieve veehouderij

De Land- en Tuinbouworganisatie (LTO) bood vandaag aan Provinciale Staten handtekeningen voor verduurzaming aan van bijna alle intensieve veehouders in Zuid-Holland. Het overgrote merendeel van deze veehouders heeft de intentie ondertekend om hun bedrijven te verduurzamen. De provincie Zuid-Holland zal verduurzaming en verbetering dierenwelzijn voortaan als voorwaarden stellen aan toekomstige uitbreidingsplannen van de veehouderijsector.

dinsdag 10 oktober 2017 maandag 2 oktober 2017
Vragen over zeer zorgwekkende stoffen in Zuid-Holland

D66 Zuid-Holland vindt een gezonde leefomgeving belangrijk voor al onze inwoners. De situatie rondom Chemours/DuPont laat zien dat die gezonde leefomgeving niet vanzelfsprekend is. Daarom vraagt D66-Statenlid Anneke Wijbenga aan het provinciaal college bij welke bedrijven, waar de provincie bevoegd gezag is voor de milieuvergunning, ook zeer zorgwekkende stoffen (zzs) worden geëmitteerd.

woensdag 20 september 2017 woensdag 28 juni 2017
Paul Breitbarth lanceert drietrapsraket voor luchtvaart Zuid-Holland

Provinciale Staten staan voor een beslissing over de toekomst van Rotterdam The Hague Airport (RTHA). De luchthaven wil graag uitbreiden, maar dat is moeilijk in het dichtbevolkte Zuid-Holland. D66-Statenlid Paul Breitbarth presenteert vandaag een drietraps-visie op de luchtvaart in onze provincie – met plannen op de korte, middellange en lange termijn.