dinsdag 21 september 2021

Bericht van regiovoorzitter Robert van Zijl

We hebben goed nieuws: op zaterdag 30 oktober is de Algemene Regiovergadering in het gebouw van RDM in Rotterdam. Een hotspot voor innovatie in (duurzame) techniek.  We zijn volop bezig met een uitdagend programma waarover meer informatie later volgt. Ander nieuws uit het bestuur is dat Peter Paul en Sabine het regiobestuur gaan verlaten.

Tijdens de bestuursvergadering van augustus hebben zowel Peter Paul Lippinkhof als Sabine Verschoor hun vertrek uit het bestuur aangekondigd. De zittingsperiode van Peter Paul loopt af in oktober en hij heeft aangekondigd meer tijd te willen besteden aan zijn gezin. Hoewel dit natuurlijk een spijtig bericht was zo in de vakantie, respecteren wij zijn besluit volledig. De start van een nieuwe baan, een gezin met 3 jonge kinderen én je politiek inzetten is bijna een Houdini-act. D66 is Peter Paul veel dank verschuldigd voor zijn grote inzet bij de ondersteuning van afdelingen.

Sabine heeft helaas om medische redenen moeten besluiten het regiobestuur te verlaten. We danken haar hartelijk voor haar inzet gedurende 4,5 jaar, waarin grote stappen zijn gezet om de talentontwikkeling binnen D66 in Zuid-Holland verder te professionaliseren. Tot slot loopt ook de zittingsperiode van Marc Gaulard af. Marc vindt dat het tijd wordt voor een nieuwe secretaris. Gelukkig stelt hij zich wel beschikbaar voor een nieuwe periode als bestuurslid algemeen.
Tijdens de ARV in Rotterdam zullen we afscheid van hen nemen.