maandag 20 september 2021

Fietsend langs knelpunten in Capelle en Krimpen aan den IJssel

Op woensdag 15 september heeft de fractie een bezoek gebracht aan Capelle aan den IJssel en Krimpen aan den IJssel. Op de fiets langs punten uit de fietscorridor, waarbij we zagen en ondervonden wat knelpunten voor fietsers zijn. “Het is belangrijk om naar het hele traject te kijken want als je de ene bottleneck oplost maar de volgende niet, verplaats je alleen de file.”

Om de doorstroming op de Algeracorridor te verbeteren, is er een korte termijn maatregelenpakket opgesteld dat relatief snel kan worden uitgevoerd (2020-2023). De maatregelen lopen uiteen van gedragsveranderingsacties, verbeteren infrastructuur, inzetten op Openbaar Vervoer en het stimuleren van het fietsgebruik. Door hier gecombineerd op in te zetten, verleiden we mensen om minder gebruik van de auto te maken en meer van alternatieve vervoerswijzen. Dit doet de gemeente Capelle aan den IJssel in een samenwerkingsverband samen met de buurgemeenten, provincie Zuid-Holland, de regio (MRDH) en het Rijk. Bron:www.wijwillendit.nl

Voor Ria Oosterop, Jeroen Heuvelink en Vinesh Lalta was het goed om ter plekke de situatie te kunnen zien, met lokaal betrokkenen kennis te maken en hun ervaringen te horen. Veel dank aan Pieter Holkamp voor het organiseren en aan Henk Tiesma voor de ‘reisleiding’. Zinho Schelkens, Jasper Hooijkaas, Joost Stegman en Anneloes van der Klauw waren aanwezig vanuit de Capelse D66 fractie en Larry Köster vanuit D66 Krimpen aan den IJssel. Een actieve, leerzame maar ook gezellige middag.