woensdag 14 juli 2021

Wat drijft Zuid-Hollandse lijsttrekkers?

“Ik zoek de verbinding in de stad”, aldus Chantal Zeegers, die in Rotterdam de kar trekt voor de gemeenteraadsverkiezingen in 2022 . “Politiek vindt niet alleen in het stadhuis plaats.” Ook andere lijsttrekkers in onze provincie vertellen waarom zij zich kandidaat hebben gesteld.

Gert van der Ham lijsttrekker D66 Alphen aan den Rijn
“In onze gemeente is aantoonbaar nog veel te doen is op ‘grote dossiers’ als wonen, duurzaamheid, onderwijs, cultuur, versterking economie en verbetering gemeentelijke financiën. Op deze thema’s moet ook in de komende jaren krachtige D66-geluiden worden gehoord en daar neem ik graag het voortouw in!”

Elly de Vries lijsttrekker D66 Bodegraven-Reeuwijk
“D66 staat inmiddels goed op de kaart in onze gemeente. Ik wil graag bijdragen aan de uitbreiding van het aantal zetels in de gemeenteraad en daarmee een bestendiging van onze invloed behouden en vergroten.”

Vincent van Roon lijsttrekker D66 Delft
“Iedereen verdient een kans om haar leven zo vorm te geven als ze zelf wil, maar die belofte maken we als samenleving nog niet waar. Met die missie wil ik dat D66 weer de grootste partij van Delft wordt!”

Ilhan Tekir lijsttrekker D66 Gorinchen
“Het geeft mij, als geboren en getogen Gorcumer, energie om het progressieve geluid van D66 verder te brengen. Het werk is nog niet af. Er zijn nog genoeg uitdagingen waarin we als democraten opnieuw het verschil kunnen maken. Ik nodig eenieder, die daaraan wil bijdragen, uit om er samen de schouders onder te zetten.”

Rory Semrek lijsttrekker D66 Hillegom
“Hillegom verdient een progressieve partij die openstaat voor creatieve oplossingen en nieuwe inzichten. Wij worden de aankomende periode uitgedaagd op terreinen zoals de energietransitie en de jeugdzorg. Wij stellen ons voortdurend pragmatisch op en gaan alle uitdagingen daadkrachtig te lijf.”

Coen Raijer lijsttrekker D66 Hoeksche Waard
“D66 Hoeksche Waard zit als team in ‘flow’. Die lijn gaan we vasthouden en uitbouwen. Met gezond verstand, positieve energie, de menselijke maat en een beetje humor bouwen we samen aan een gemeente waar iedereen trots op kan zijn!”

Nick van Egmond lijsttrekker D66 Kaag en Braassem
“De afgelopen vier jaar, waarin ik fractievoorzitter was, hebben we met een mooi team hard gewerkt aan het D66 geluid in Kaag en Braassem en veel bereikt. Ik blijf me graag inzetten voor de gemeente en D66 door nieuwe ideeën in te brengen en vraagstukken aan te pakken.”

Ineke den Heijer lijsttrekker D66 Lansingerland
“Wat een eer dat ik lijsttrekker voor D66 mag zijn. We gaan met z’n allen een ijzersterk verkiezingsprogramma maken en het verhaal van D66 voor Lansingerland verder uitdragen: liberaal, sociaal en duurzaam. We gaan er een mooie campagne van maken.”

Fleur Spijker lijsttrekker D66 Leiden
“Er liggen enorme opgaven voor ons. Onder meer op het gebied van bouwen, wonen, zorg, nieuwe vormen van energie en samenwerking in de regio. We willen verder werken aan een groene en duurzame stad en ons blijven inzetten voor kansengelijkheid.”

Jeroen Hendriks lijsttrekker D66 Leiderdorp
“Het is mijn doel de ingeslagen koers van verbinding binnen raad en college voort te zetten. Dit is belangrijk voor zowel de politieke sfeer in Leiderdorp als voor Leiderdorp zelf.”

Roger Vieira lijsttrekker D66 Midden-Delfland
“Ik beschouw het als zeer eervol dat de leden mij deze rol toevertrouwen. Ik kijk er naar uit om samen met constructief kritische inwoners te werken aan een beter Midden-Delfland.”

Jesse de Jong-Paalvast lijsttrekker D66 Maassluis
“Een beetje nieuw leiderschap zou goed zijn voor Maassluis!”

Jop van der Pijl lijsttrekker D66 Nieuwkoop
“Graag zet ik mij meer dan vanaf de zijlijn in voor onze lokale partij. Ik wil de kar gaan trekken in plaats van alleen maar helpen duwen. Samen met de actieve fractie hoop ik met een veel positieve en nieuwe energie de gemeenteraadsverkiezingen aan te vliegen.”

Chantal Zeegers lijsttrekker D66 Rotterdam
“Ik zoek de verbinding in de stad. Politiek vindt niet alleen in het stadhuis plaats.”

Edith Alkemade lijsttrekker D66 Teylingen
“Mijn boodschap aan iedereen is vooral dat we samen de uitdagingen aan moeten gaan, samen met onze inwoners, ondernemers, verenigingen, regio en andere politieke partijen.”

Adriaan Andringa lijsttrekker D66 Voorschoten
“Onze nieuwe zelfstandige ambtelijke organisatie moet zich de komende vier jaar echt bewijzen. Dat betekent dat de missie waarmee ik met vier jaar geleden verkiesbaar stelde, om mee te bouwen aan een Voorschoten met goede voorzieningen voor haar inwoners en een krachtig bestuur, nog niet is volbracht.”

Benjamin Hofland lijstrekker D66 Westland
“Ik voel me trots en vereerd om ook tijdens de komende verkiezingen weer het gezicht te mogen zijn van D66 in Westland. Ik kijk ernaar uit om het geluid van het progressieve midden onder de aandacht te brengen van de Westlanders.”