maandag 5 juli 2021

Word jij de nieuwe secretaris van de Talentencommissie D66 Zuid-Holland?

De Talentencommissie Zuid-Holland ondersteunt het Regiobestuur D66 Zuid-Holland bij talentontwikkeling en opleidingen voor kaderontwikkeling en mogelijke toekomstige politieke en/of bestuurlijke functies. De commissie zoekt een nieuwe secretaris. Heb je interesse, stuur dan vóór 31 juli een mail of neem contact op voor meer info.

De Talentencommissie Zuid-Holland verbindt afdelingen met elkaar om het organiseren van masterclasses (gemeenteraad en Provinciale Staten) mogelijk te maken. De commissie werkt intensief samen met de Talentencommissies in Den Haag, Rotterdam en Leiden, met andere regionale talentencommissies en de Landelijke Talentencommissie .

De Talentencommissie bestaat uit Rob Schouten, Helga Bijker, Sahidah Somer, Sabine Verschoor (lid talent en opleiding van het regiobestuur) en Maurice van Dijk. Sahidah is de secretaris, die ons gaat verlaten.

Wat doen wij?

• Inventariseren beschikbare talenten en gegadigden ten behoeve van kaderontwikkeling en mogelijke toekomstige politieke en/of bestuurlijke functies;
  • Gesprekken voeren met (potentiële) wethouderskandidaten;
  • Beoordelen (en doorgeleiden van) voordrachten uit afdelingen en van andere gegadigden naar programma’s voor talentontwikkeling.
  • Uitvoeren voorselectie voor het Driebergenprogramma voor het regiobestuur. Kandidaten worden daarvoor door hun eigen afdeling voorgedragen;
  • Adviseren leden die zich binnen de partij verder willen ontwikkelen en daartoe een talentgesprek hebben aangevraagd;

Wij zoeken naar een goede balans tussen in beeld zijn en blijven van kandidaten. Het gaat om het vinden van het talent en het behoud ervan, zonder de eigen verantwoordelijkheid van een kandidaat over te nemen.

De secretaris
Wij zoeken een secretaris van de Talentencommissie, die samen met de leden deze taken uitvoert. Dit betekent, met een gemiddelde tijdsinvestering van 1 à 2 uur per week:

• Verslag en agenda maken van de maandelijkse vergadering;
  • Organiseren van en meedoen met de talentgesprekken;
  • Meetings organiseren, administratieve ondersteuning;
  • Meedenken aan nieuwe plannen van de commissie.

Interesse? Stuur een reactie vóór 31 juli  aan talent@d66zuidholland.nl of bel met Helga (06 – 22 69 85 99) of Rob (06 – 53 86 30 20). We hopen op een mooie start in augustus!