woensdag 16 december 2020

Campagne update: registreer je campagneteam!

Bijna iedere mededeling begint inmiddels met hetzelfde zinnetje: we leven momenteel in een gekke tijd. Met nog minder dan 100 dagen tot de verkiezingen begint de campagne achter de schermen aan te zwellen en ook de eerste voorbereidingen voor de gemeenteraadsverkiezingen in 2022 zijn begonnen.

Daarom is het belangrijk om als afdeling het liefst nog voor het einde van het jaar een campagnecoördinator of contactpersoon aan te stellen die de campagne in goede banen gaat leiden. Ik heb in de afgelopen weken gemerkt dat dit nog niet overal op orde is. Registreer deze daarom in MijnD66 en laat het ook vooral aan mij weten, zodat ik diegene mee kan nemen in de regionale poule van campagnecoördinatoren.

Niemand kan voorspellen hoe de campagne er de komende tijd uit gaat zien met alle maatregelen die er van kracht zijn. Maar we gaan kijken naar wat er allemaal wél mogelijk is. Met veel creativiteit is er veel mogelijk en kan je er als afdeling voor zorgen dat je opvalt. Aandacht voor elkaar is in deze tijd belangrijk, neem dit mee in de voorbereidingen voor je campagne en zorg dat je zichtbaar bent, ook op 1,5 meter. Vergeet ook de nieuwjaarsgroet niet, in het campagnedashboard vind je digitale bestanden om deze te laten drukken en te verspreiden. Dit kan natuurlijk ook online. Denk hierbij ook aan mensen in je omgeving, die misschien niet direct D66’er zijn maar die je wel een mooi nieuwjaar wil wensen.

Het weekend van 9-10 januari kan je alvast in de agenda schrijven voor de eerste actie; op dat moment is het nog 66 dagen tot de verkiezingen. Via de campagnecoördinator kunnen de afdelingen nu flyers bestellen die je voor deze actie kan gebruiken. Let wel; deze flyers zijn alleen voor januari. In februari en maart komen er nieuwe flyers meer gericht op de verkiezingen. Bestel er dus niet te veel. Hou er ook rekening mee dat uitdelen op straat er naar alle waarschijnlijkheid niet in zal zitten, maar dat huis aan huis bezorgen wel mogelijk is in de wijken die belangrijk zijn voor D66. Welke dit zijn, kun je ook vinden in het campagnedashboard.

Voor vragen, ideeën en opmerkingen ben ik altijd bereikbaar via WhatsApp (06-38237674) of e-mail (diny.beverwijk@d66zuidholland.nl). Succes de komende tijd, we gaan er een mooie campagne van maken!

Diny Beverwijk (bestuurslid campagne)