woensdag 11 november 2020

Diny Beverwijk van start als nieuw bestuurslid Campagne & Communicatie

Beste leden van D66 Zuid-Holland. Eind september werd ik door jullie verkozen tot het nieuwe bestuurslid Campagne & Communicatie voor de regio. Bedankt voor jullie vertrouwen! Het is een gekke periode om deze functie te krijgen. Aan de ene kant komt er een belangrijke campagne onze kant op voor de Tweede Kamer verkiezingen, tegelijk laat Corona ons in onzekerheid hoe we deze campagne in gaan vullen.

In maart zullen er vast nog maatregelen van kracht zijn waardoor dat wat we het liefste doen, de straat op gaan en in gesprek gaan met de kiezer, niet mogelijk zou zijn. Maar D66 staat bekend om haar creativiteit en vindingrijkheid dus ik weet zeker dat er mooie activiteiten aan gaan komen binnen de mogelijkheden die er zijn.

Want juist in deze periode is het belangrijk om zichtbaar te zijn op de manieren die nog wel mogelijk zijn. Sociale Media gaan een grote rol spelen, net als buitenreclame. Doneer voor de abri’s in jouw gemeente en zorg dat we goed zichtbaar zijn. Wees actief op Social Media, laat zien waar D66 mee bezig is in jouw gemeente. Zoek ook de gedrukte media op met dingen die je wil bereiken of bereikt hebt. Organiseer online bijeenkomsten. Zorg dat je nu al zichtbaar bent en niet pas als de (lokale) verkiezingen binnen handbereik zijn, dat de kiezer weet waar D66 voor staat binnen zijn/haar/hen gemeente. Nu ligt er een kans om de mensen actief te krijgen, die we ook weer hard nodig gaan hebben in 2022 als de gemeenteraadsverkiezingen weer aan de beurt zijn.

Ik wil me de komende jaren in gaan zetten op een hecht onderling netwerk van campagnecoƶrdinatoren die elkaar ondersteunen en motiveren waar nodig. Er is al een whatsapp groep actief, maar die is niet actueel. Laat me vooral weten wie er nu actief is binnen jouw afdeling en mail me op diny.beverwijk@d66zuidholland.nl om diegene toe te voegen aan de groep.

Ben je actief op Social Media en lijkt het je leuk om de komende maanden Sigrid Kaag actief te ondersteunen op weg naar het torentje? Ik ben ook Teamcaptain voor TeamKaag! Wil je meedoen, laat het me weten dan voeg ik je toe aan het gezellige groepje D66’ers.

Samen gaan we er een mooie campagne van maken. Ik wil iedereen hier graag bij ondersteunen waar nodig. Heb je vragen, ideeĆ«n of opmerkingen, wil je vrijwilliger zijn of gewoon delen waar je binnen de afdeling mee bezig bent, bel me, mail me, app me. Ik hoor graag van jullie!”