woensdag 14 oktober 2020

Robert van Zijl van start als regiovoorzitter

Op zaterdag 26 september ben ik gekozen als nieuwe voorzitter van het regiobestuur Zuid-Holland. Na zo’n verkiezing barst je natuurlijk van de energie om je medebestuursleden en andere partijgenoten te leren kennen en wil je met je nieuwe collega’s aan de slag gaan. Maar zoals corona ons allemaal al enige tijd in de grip heeft, maakte dit virus ook deze start anders dan anders.

De verkiezing was online en ook de Zoom-vergaderingen maken het persoonlijke contact er niet makkelijker op. De aanvullende coronamaatregelen van begin oktober maakte het contact nog lastiger en als klap op de vuurpijl werd ik daarna zelf gevloerd door het coronavirus. Gelukkig was daar een leuk felicitatiefilmpje van onze fractievoorzitter in de Tweede Kamer, Rob Jetten. Rob feliciteerde mij met mijn verjaardag en met mijn benoeming als voorzitter van het regiobestuur. Dit bleek een verjaardagscadeautje van mijn dochter te zijn.  Dank jullie wel Rob en Milou!

Inmiddels ben ik weer hersteld en ik kan weer aan de slag. Eindelijk de collega’s leren kennen, eindelijk met elkaar bespreken waar we ons op gaan richten. Wat wordt onze rol bij de Tweede Kamerverkiezingen in 2021 en hoe bereiden we ons voor op de gemeenteraadsverkiezingen van 2022. Hoe versterken we onze bestuurskracht en hoe ondersteunen we al die hardwerkende D66’ers in alle afdelingen in Zuid-Holland? Kortom, ik heb er zin in! En heb je vragen of goede adviezen? Bel of e-mail me! En ik hoop velen van jullie de komende periode te mogen ontmoeten!