maandag 21 januari 2019

Wouter Verbeek wint fotowedstrijd D66 Zuid-Holland

Geen campagne zonder mooie beelden. Om ons fotoarchief te vullen schreven wij eind vorig jaar een fotowedstrijd uit. Wat laat Zuid-Holland laat zich op veel manieren belichten! Over prijswinnende foto bestond echter geen twijfel: Rotterdam by night, vastgelegd door Wouter Verbeek.

“Mooie nachtfoto’s vereisen eigenlijk altijd een statief en een hele lange sluitertijd (vaak van wel 30 seconden)”, vertelt Wouter. “Door die lange sluiter is het mogelijk foto’s te maken zonder al te veel ruis, wat met een korte sluitertijd niet lukt. De Willemsbrug is ’s avond prachtig te fotograferen, vooral doordat het rood enorm goed wordt uitgelicht en echt uit de foto springt. Ik ben tevreden over deze compositie omdat er niet één, maar twee bekende bruggen op staan: ook de Erasmusbrug staat op de achtergrond. Belangrijkste uitdaging bij het maken van de foto was er voor zorgen dat de hele brug er op kwam te staan en ik tegelijkertijd tijdens het achteruitlopen langs de kade niet per ongeluk in het water zou belanden! Dat is allebei gelukt.”