woensdag 22 november 2017

Fractie D66ZH op reanimatiecursus

Naar aanleiding van een D66-motie plaatst Zuid-Holland binnenkort extra AED’s in de provincie. De Statenfractie van D66 Zuid-Holland besloot daarop een reanimatiecursus te volgen om de defibrillatoren ook te kunnen bedienen wanneer dat nodig is.

D66 Zuid-Holland is voor een gezonde leefomgeving voor alle inwoners van onze provincie. Vorig jaar bleek echter uit onderzoek dat de kans op reanimatie in Zuid-Holland het laagst is van alle provincies. Daarom diende D66 een motie in voor meer defibrillatoren om de gemiddelde reanimatietijd te verlagen. De motie kon rekenen op unanieme steun van Provinciale Staten.

Om de AED’s daadwerkelijk te kunnen bedienen nam onze fractie vanochtend deel aan een reanimatiecursus. De inzet van een AED bij een reanimatie verhoogt de kans op slagen aanzienlijk. Wilt u ook weten wat u moet doen bij zo’n noodgeval? Kijk dan bijvoorbeeld op de website van de Hartstichting.

Zie ook