woensdag 10 mei 2017

Fractie brengt werkbezoek aan Stadstuin Leidschendam

De Stadstuin Rusthout is een groene oase in Leidschendam-Voorburg, in de plaats gekomen van een kinderboerderij die destijds vanwege financiële redenen is opgeheven. Met meer dan veertig vrijwilligers creëert de Stadstuin een rustige en groene plek middenin de stad, vlak naast Leidschenhage.

Naar aanleiding van de nominatie van de Stadstuin voor de Duurzaamheidsprijs 2016, bracht de fractie van D66 Zuid-Holland vanochtend er een werkbezoek. Stadstuin Rusthout gaat op een duurzame manier te werk en is gratis toegankelijk. Naast recreanten wordt de tuin ook veel door schoolklassen bezocht in het kader van natuureducatie. Dankzij een ecologische moestuin, een fruitallee, een boomgaard, een bloementuin, een aardbeientoren, een kruidenspiraal en bijenkasten is er een hoop te leren in de Stadstuin.

Al met al is de Stadstuin Rusthout een mooi burgerinitiatief, waar veel mooi werk verzet wordt! Hieronder ziet u enkele foto’s van het werkbezoek.

D66-Statenleden Ria Oosterop en Paul Breitbarth op bezoek bij de Stadstuin Rusthout.

Zie ook

Benieuwd waar de fractie nog meer geweest is? Kijk dan hier!