maandag 11 januari 2016

Winnaar van de Duurzaamheidsprijs Zuid-Holland is bekend!

Afgelopen zaterdag, op de Nieuwjaarsborrel van D66 Zuid-Holland, is de Zuid-Hollandse Duurzaamheidsprijs uitgereikt. De winnaar van deze editie, aangewezen in een verkiezing onder de bezoekers van onze website, is Restaurant aan Zee!

Eigenaar Jan van Marion kreeg de prijs uitgereikt van onze fractievoorzitter Geertjan Wenneker en Maurits Groen, door Trouw uitgeroepen tot Duurzaamste Nederlander.  Eerder had de jury van de Duurzaamheidsprijs al over Restaurant aan Zee opgemerkt dat het een “ecologisch kloppend” initatief was: “Alles wordt uit de kast gehaald: het is concreet, consequent, laagdrempelig en inspirerend.” Omdat uiteindelijk 2021 personen op dit duurzame project hebben gestemd via onze website, werd Restaurant aan Zee winnaar van de Duurzaamheidsprijs Zuid-Holland. De andere finalisten, Afval Loont en De Groene Keuze van Dunavie, behaalden respectievelijk 1384 en 60 stemmen.

Restaurant-Aan-Zee-wint-duurzaamheidsprijs-2015

Jan van Marion, eigenaar van Restaurant aan Zee, ontvangt de Zuid-Hollandse Duurzaamheidsprijs uit handen van Geertjan Wenneker (links) en Maurits Groen (rechts).