woensdag 15 januari 2014

Ammerlaan winnaar Duurzaamheidsprijs

Kwekerij Ammerlaan The Green Innovator heeft met ruime meerderheid van stemmen de Duurzaamheidsprijs Zuid-Holland in de wacht gesleept. De prijs werd uitgereikt door Tweede Kamerlid Stientje van Veldhoven tijdens de nieuwjaarsreceptie van D66 Zuid-Holland, dit jaar in Noordwijk.

In totaal brachten 1275 mensen hun stem uit op de website van D66 Zuid-Holland. Maar liefst 639 daarvan gingen naar het aardwarmte project van Ammerlaan, het project Warmte en Koude Opslag Lisse en Overbosch kregen resp. 404 en 232 stemmen.

Stientje van Veldhoven sprak lovende woorden over Ammerlaan:
“Er was moed en visie nodig om de samenwerking met verschillede partners te initieren en zulke grote investeringen te doen zonder dat dit eerder op deze schaal bij anderen in de sector was toegepast. In dit project is de toegepaste techniek verder ontwikkeld. Grenzen zijn verlegd en het getoonde ondernemerschap is een voorbeeld voor andere bedrijven.Niet alleen duurzaam voor natuur en mens, maar ook voor de economie.” Directeur Menno Ammerlaan was blij met de prijs: “Een mooie erkenning voor ons werk. We zijn trots op deze prijs, omdat wij geloven in ons concept en en veel mogelijkheden voor de toekomst zien. Ammerlaan The Green Innovator is zelf energieneutraal en bovendien voorzien we het zwembad in Pijnacker van warmte. Door het ontvangen van de prijs krijgt duurzaamheid in de tuinbouwsector extra aandacht.”

Nieuwjaarstoespraak
De nieuwjaarsreceptie van D66 Zuid-Holland stond dit jaar in het teken van Duurzaamheid. Ook fractievoorzitter en Statenlid Geertjan Wenneker besteedde ruim aandacht aan het onderwerp in zijn nieuwjaarstoespraak: “Wij zien dat de crisis ook kansen biedt. D66 is een optimistische partij. De fractie heeft de inhoudelijke richting bepaald door te kiezen voor duurzaamheid.” Lees hier de volledige tekst van Nieuwjaarstoespraak.

Lijsttrekkerspitch
De gemeenteraadsverkiezingen staan voor de deur en de meeste lokale campagnes zijn gestart. Een belangrijk moment voor lijsttrekkers om hun verhaal klaar te hebben. Tijdens de borrel maakte een aantal lijsttrekkers van de gelegenheid gebruik om hun pitch te oefenen. Dat gaf een interessant kijkje in de keuken van de lokale afdelingen. Gastheer Arno van Kempen, voorzitter platform Bollenstreek, leidde alles in goede banen en hield de tijd strak in de gaten.

De Nieuwjaarsreceptie was druk bezocht en werd gehouden in Noordwijk, in samenwerking met D66 Noordwijk en platform Bollenstreek.