vrijdag 31 december 2010

D66 Zuid-Holland wandelt mee en steunt Hart voor Natuur

De samenwerkende natuur- en milieuorganisaties zien zich gesteund door D66 Zuid-Holland. Op zondag 2 januari werden op verschillende locaties wandelingen georganiseerd als protest tegen de grote bezuinigingen op natuur en recreatie in Nederland. Ook in Zuid-Holland werden wandelingen georganiseerd. Kandidaat-Statenleden van D66 Zuid-Holland wandelden mee op het Landgoed Huys te Warmont in Warmond. Namens D66 waren lijsttrekker Geertjan Wenneker (Lisse), Rose Marie Keijzer (Warmond) en Paul Breitbarth (Den Haag) aanwezig. Ook regiovoorzitter Han Weber (Den Haag) en Joris Backer (Den Haag) waren aanwezig.

Lijsttrekker Geertjan Wenneker: "Het Kabinet-Rutte doet aan kapitaalvernietiging door 40% te bezuinigen op natuur. Niet alleen omdat provincies, waterschappen en het Rijk jarenlang geïnvesteerd hebben in de ontwikkeling van natuur en recreatiegebieden, maar ook omdat grote internationale bedrijven zich juist willen vestigen in gebieden waar hun werknemers ook kunnen ontspannen in natuur en recreatie. De economie van de Randstad is dus ook direct afhankelijk van natuur en recreatie in de buurt."

D66 Zuid-Holland vindt dat natuur onmisbaar is voor het behoud van welvaart en welzijn in de Randstad. De partij vindt dan ook dat natuur niet het kind van de rekening kan zijn van de bezuinigingen die door het Kabinet worden doorgevoerd. "Ook andere bezuinigingskeuzen zijn mogelijk zoals het aanpakken van de woningmarkt, niet aanschaffen van de JSF en het efficiënter organiseren van het openbaar bestuur in Nederland en de Randstad", aldus Wenneker.

Kijk ook op www.hartvoornatuur.nu.

[INCLUDE: External media: type 572 / id video/youtube]