maandag 30 november 2009

D66 onderzoekt beschuldiging leugens provinciebestuur

De provincie Zuid-Holland en de gemeente Leiden hebben bij de Raad van State gelogen over de ontsluitingsmogelijkheden van een bedrijventerrein in de Leidse Oostvlietpolder. Dat zou blijken uit een intern memo van de provinciale ambtenaren, dat in het bezit is van het Leids Dagblad. In het memo zou staan dat een voor het plan cruciale vierde rijbaan op de Lammebrug niet zonder een ingrijpende verbouwing kan worden aangelegd, terwijl de provincie steeds heeft volgehouden dat dit wel het geval is.

De D66 fracties van Zuid-Holland en Leiden hebben er al geruime tijd voor geknokt dat de betrokken bestuurders meer aandacht besteden aan mogelijke alternatieven. De D66 fractie in de Provinciale Staten van Zuid-Holland onderzoekt nu of er inderdaad sprake is geweest van bewuste misleiding door de provinciebestuurders. “Indien blijkt dat het college opzettelijk de zaken heeft verdraaid, zullen wij de betrokken bestuurders zeker ter verantwoording roepen”, aldus D66-statenlid Geertjan Wenneker.

Relevante links
“Leugens in zaak Oostvlietpolder”, Leidsch Dagblad 11-2-2009.
“Leugens provincie over zaak Lammebrug wel degelijk van belang”, Vereniging Vrienden Oostvlietpolder, 11-2-2009.
“D66 verheugd over onderzoek naar Spoortracé – Rijnlandroute”, D66 Zuid-Holland, 10-12-2008.