maandag 30 november 2009

D66 Leiden brengt protestsong uit

Het Referendumlied. Dat is de titel van het lied dat de Leidse zanger De Tierelier voor D66 Leiden heeft uitgebracht, ter gelegenheid van het tweejarig jubileum van het negeren van de uitslag van RijnGouweLijn-referendum.

Het lied zal worden gepresenteerd op zaterdag 7 maart in café De Tregter, Herenstraat 1 Leiden. Zanger Rudy Breedveld, alias De Tierelier, wereldberoemd in heel Leiden, zal daar met zijn band het protestlied voor het eerst live ten gehore brengen.

Bij het lied hoort ook een videoclip. Deze is te bekijken op de website van D66 Leiden.

Op de bijeenkomst in de Trechter herdenkt D66-Leiden het kiezersbedrog door het negeren van het referendum. Op 7 maart 2007 heeft 69% van de Leidenaren in een referendum gestemd tegen de aanleg van de RijnGouwelijn door Leiden. Nu, twee jaar later, hebben de Leidse coalitiepartijen PvdA, VVD, CDA en GroenLinks besloten om de lijn tóch aan te leggen. Met dit kiezersbedrog is voor D66 een dieptepunt in de Leidse democratie bereikt.

De provinciale statenfractie van D66 is ook tegen de Rijn Gouwe Lijn. Deze lijn lijkt momenteel een te groot financieel risico voor de provincie en dat kan ertoe leiden dat het busvervoer in de regio in gevaar komt, evenals belangrijke investeringen in fietspaden, verkeersveiligheid en weg- en waterinfrastructuur.